XXXLutz - Varumärket

XXXLutz Varumärket
En ambitiös grundare, ett välkänt (familj) namn och XXXL-kravet att alltid vara bättre än alla andra. Dessa tre faktorer gjorde den enkla möbelverkstaden till en av världens största möbelhandlare.
Hoppa över avsnittet
XXXLutz logo

Vår logga

Designern av vår första logga måste tidigt ha förstått att XXXLutz hade en strålande framtid framför sig. Vår första logga hade tre handritade blommor, med texten ”Österrikiskt hantverk” och på så sätt hänvisade den till den tidens rustika möbler. Från 1958 började Lutz att producera sina möbler för alla marknader och på så sätt ändrades loggan till "LUTZ MÖBEL" (Lutz möbler). År 2000 lades "XXX" till och under åren har det utvecklats en stark marknadsföring.
XXXLutz röd stol

Den röda stolen

Imponerande, med igenkännbarhet och helt enkelt XXXL: XXXLutz' tydliga kännetecken är helt enkelt den röda stolen. Sedan 2004 pryder den reklamen och parkeringarna utanför XXXLutz-varuhusen. Den röda stolen, som är 30 meter hög, gav företaget en plats i Guinness rekordbok som världens största stol. Fans kan även köpa den i miniatyrformat i våra XXXLutz-varuhus.
XXXL Prispass

Prispasset

”Ditt prispass, tack!" Det är ingen ovanlig fråga i XXXLutz-kassan, eftersom prispasset är XXXLutz medlemskort och därmed en inträdesbiljett till en värld full av fördelar och exklusiva erbjudanden. Prispasset dök upp för första gången 1999 i ett reklaminslag. Sedan dess har det uppnått en kultstatus! Vare sig det handlar om gratis släp/lastbil uthyrning eller de många månadserbjudande, prispasset gör många saker enklare och till och med billigare. Och det bästa är att vem som helst kan få det. Prispasset har därför blivit förknippat med XXXLutz långvariga förhållande till sina kunder.