Returer & reklamationer

alt=""

90 dagars öppet köp

Känn dig trygg med ditt XXXL köp. Hos oss har du 90 dagars öppet köp och bytesrätt på dina köp (gäller varor i oöppnad originalförpackning, mot uppvisande av giltigt betalningsbevis). Vi tar endast emot returer av varor som är i nyskick. Mer information om kostnaderna för din retur hittar du här. Om du vill lämna tillbaka en vara efter 90 dagar, ska du vända dig till vårt kontaktcenter. Returer görs alltid via den leverantör från vilken du mottog din leverans. För mer information hittar du i våra FAQ. När XXXLUTZ fått tillbaka returnerad vara och konstaterat att den är i oförändrat skick betalar XXXLUTZ tillbaka det belopp kunden betalat för den vara som skickats tillbaka.

Öppet köp gäller inte för:
  • kundanpassade beställningar (konfigurerade produkter, produkter anpassade efter ditt personliga val, tygbyte, modulbyte m.m.)
  • utförsäljningsvaror
  • använda produkter som uppvisar spår av användning, exempelvis använda mattor
  • ljuskällor
  • hygienartiklar (t ex kuddar och täcken)
  • bilbarnstolar
  • babyskydd
  • säsongsbaserade produkter
  • monterade varor

Retur vid postpaket

Om du vill returnera en produkt som levererats av DHL, vänligen använd returetiketten och retursedeln som du fått via mail. Har du inte kvar returetiketten, vänligen kontakta vårt kontaktcenter. Vi hjälper dig gärna och skickar en ny returetikett till dig. Mer information om kostnaderna för din retur hittar du här. Se till att de varor som returneras är oskadade. Om varorna inte är i originalskick förbehåller vi oss rätten att neka retur.
  • Förpacka varorna på ett sådant sätt att de kan returneras utan skador, i bästa fall i den oskadade originalförpackningen
  • Lägg i retursedeln i paketet
  • Fäst returetiketten på paketets utsida och lämna in paketet på utlämningsstället/DHL ombud

Retur vid trottoarleverans

Vill du skicka tillbaka en produkt som levererades av DSV (trottoarleverans), vänligen kontakta vårt kontaktcenter. Avhämtningsdagen kommer att bokas in tillsammans med dig. Mer information om kostnaderna för din retur hittar du här.

Retur med Click & Collect

Lämna tillbaka produkten på samma varuhus som du hämtade den på. Om du inte har möjlighet att lämna tillbaka varan på ett varuhus ber vi dig att kontakta vårt kontaktcenter.

Har du inte fått någon returetikett?

Om du vill returnera en postförsändelse kan du helt enkelt kontakta oss via kontaktcenter. När vi har mottagit din begäran om retur skickar vi dig en retursedel och en returetikett via e-post.

Har fått en skadad eller felaktig produkt?

Om något skulle vara fel på dina varor och det finns anledning till reklamation, vill vi gärna hjälpa till och åtgärda detta. För att kunna garantera att din begäran behandlas så snabbt som möjligt, vill vi undvika frågetecken. Därför ber vi dig att fylla i vårt reklamationsformulär fullständigt och skicka det till oss via kontaktcenter. Alternativt kan du skicka det fullständigt ifyllda reklamationsformuläret via mail till [email protected]
  • Vid skadade varor behöver vi en exakt beskrivning av skadan samt foton av den levererade produkten där man kan se skadan (i detalj och på långt håll, så att vi kan uppskatta skadans storlek).
  • Vid fellevererade varor ber vi dig skicka oss ett foto på produktens etikett med artikelnummer.
  • Vid en ofullständig leverans behöver vi se vilka delar som saknas och ber dig därför att markera dem i monteringsanvisningen. Ta sedan ett foto som du skickar till oss. Vänligen kontrollera också om din beställning består av olika leveransdagar respektive leveranssätt.
  1. Fyll i reklamationsformuläret
  2. Spara dokumentet
  3. Bifoga foton/dokument
    2-3 foton på skadan/felet på produkten och 1-2 foton på den kompletta produkten, alternativt foto på den del (markerad) i bruks-/monteringsanvisning som saknas
  4. Kontrollera dina foton innan du skickar dem - de måste vara tydliga för att vi ska kunna hantera ditt ärende snabbare och hjälpa dig på bästa sätt.
  5. Skicka via kontaktcenter eller per e-mail.
Din reklamation bearbetas så snabbt som möjligt och vi kontakter dig via mail när vi har kontrollerat om vi kan erbjuda ett byte. Om det inte är möjligt, erbjuder vi naturligtvis en återbetalning.

Reklamation av varor köpta i varuhus

Om du har anledning att reklamera efter att ha handlat i ett XXXLutz varuhus, ber vi dig kontakta det varuhus där du köpte den aktuella varan. Vi har endast möjlighet att behandla din reklamation där. XXXLutz tillhandahåller en e-postadress för varje varuhus dit du, vid händelse av en reklamation, kan vända dig. Du kan också kontakta oss via vårt kontaktcenter där du har möjlighet att välja om reklamationen gäller en beställning online eller ett köp på varuhuset. Våra kollegor kommer att behandla ditt klagomål så snabbt som möjligt och förklara nästa steg för dig. XXXLutz finns alltid där för dig som kund, såväl som när du handlar eller önskar att reklamera något.

XXXLutz Malmö/Bulltofta
E-mail: [email protected]
Kundservice
Vi finns här för dig!
Har du ett problem eller frågor om våra tjänster? Vi har samlat de vanligaste frågorna i våra FAQ´s där du i de flesta fall hittar informationen du söker. Om du fortfarande har frågor kan du givetvis kontakta oss via vårt kontaktformulär
Till FAQ