Returer & reklamationer

Returer och reklamationer

90 dagars öppet köp

Känn dig trygg med ditt XXXL köp. Hos oss har du 90 dagars öppet köp och bytesrätt på dina inköp. (gäller varor i oöppnad förpackning, mot uppvisande av giltigt kvitto, gäller ej på specialbeställningar (t ex produkter anpassade efter ditt personliga val, tygbyte, modulbyte etc), utförsäljningsvaror, använda mattor, ljuskällor, hygienartiklar (t ex kuddar och täcken), bilbarnstolar, babyskydd och säsongsbaserade produkter).

Om du vill returnera en postförsändelse ska du använda retursedeln och returetiketten, som du hittar som utskrivbara bilagor i e-postmeddelandet med bekräftelsen på försändelsen. För att säkerställa snabbast möjliga och smidigast möjliga hantering av returer ber vi dig att gå tillväga på följande sätt:
  1. Packa varorna på ett sådant sätt att de kan returneras utan skador. I bästa fall i den oskadade originalförpackningen
  2. Bifoga retursedeln tillsammans med varorna
  3. Packa paketet helt och hållet med returetiketten och ta det till postkontoret
För mer information om hur du lämnar tillbaka en produkt efter 90 dagar hittar du i vår FAQ

Har du inte fått någon returetikett?

Om du vill returnera en postförsändelse kan du helt enkelt kontakta oss via kontaktcenter. När vi har mottagit din begäran om retur skickar vi dig en retursedel och en returetikett via e-post.
Om varan har levererats av en partner som levererar varan hämtar denne varan hos dig. Kontakta oss via kontaktcentret. Vi kommer då att bestämma datumet för hämtning i förväg tillsammans med dig.

Följande information behöver finnas med i er reklamation

Om något mot förmodan är fel med dina varor och det finns anledning till reklamation, vill vi gärna hjälpa och åtgärda detta åt dig så snabbt som möjligt. För att kunna garantera att din begäran behandlas så snabbt som möjligt vill vi undvika frågetecken. Därför ber vi dig att fylla i vårt reklamationsformulär för reklamationer fullständigt och skicka det till oss via kontaktcenter.
  1. Fyll i reklamationsformulär
  2. Spara dokumentet 
  3. Bifoga foton/dokument- 2-3 bilder på skadan/felet på produkten
    - 1-2 bilder på den kompletta produkten
    - Bild på den del i bruks-/monteringsanvisning som felet gäller
    - Dubbelkolla era bilder innan ni skickar dem. De måste vara tydliga för att vi ska kunna hantera ert ärende snabbt och hjälpa er på bästa sätt.
  4. Skicka via ett kontaktcenter
Om du inte har möjlighet att fylla i reklamationsformuläret räcker det naturligtvis att du svarar på frågorna i reklamationsformulär via vårt kontaktcenter.