Christian Kummerer5 månader sedan
Leveranstid och transportskador
Storlek: 80/191/40 cm
Färger: ekfärgad
Jag beställde två skåp i oktober – det första kom i december. Paketen var skadade i hörnen, vilket inte syntes omedelbart vid leverans – först när jag packade upp och monterade dem märkte jag det. Bakpanelen var så skadad att hörnen inte längre passade in i spåret.
Det andra skåpet levererades några dagar senare – ofullständigt. I ett paket saknades den mittersta sidopanelen – tydligen hade den kommit bort någonstans mellan produktionsanläggningen och lagret, eftersom paketet var förseglat med tejp på ena sidan. Som svar på mitt klagomål stod det i svaret daterat 12 december 2025: "Din tillfredsställelse är mycket viktig för oss på XXXLutz. Därför arbetar vi hårt för att lösa alla utestående problem." Vi vill informera er om att de nödvändiga delarna förväntas levereras runt mitten/slutet av januari. – Så, ytterligare sex veckors väntan – naturligtvis finns det helgdagar däremellan.
Under monteringen av skåpet noterade jag flera kvalitetsfel – både i design och konstruktion, såväl som i de enskilda delarna (t.ex. vissa skruvar har fel storlek). Den övre skenan är för kort, vilket innebär att den vänstra skjutdörren inte sluter i jämnhöjd med skåpets sidopanel. Borstarna på skjutdörrarna tätar inte ordentligt. Monteringsanvisningarna är förvirrande och bara en erfaren installatör skulle förstå dem – men de skulle ändå inte behöva dem.
Slutsats: En produkt som matchar priset.
Automatiskt översatt från tyska.
Antwort von Nadine5 månader sedan


